BlogPublicar vacante
Crea un CV

Buscar empleo

Limpiar filtros

Encuentra trabajo de servicio al cliente en Álvaro Obregón con OCC

6 resultados

Ordenar por: Relevancia

Relevancia

Fecha

Payroll Jr Manager

$50,000 - $51,200 Mensual

The Payroll Manager manages the day-to-day operations at national level, providing support and transactional services to employees, HR Generalists and Managers across the region. This role is accounta ...

Nissan Mexicana
Álvaro Obregón, CDMX

GERENTE SERVICIO AL CLIENTE DSD

Sueldo no mostrado por la empresa

Objetivo: Proponer, liderar y gestionar todas las actividades relacionadas con la entrega a los clientes vía CEDIS Lala, garantizando el Nivel de Servicio, la resolución de problemas y la gestión de ...

  • Prestaciones superiores a las de la ley
Grupo Lala, S.A.
Santa Fe, Álvaro Obregón, CDMX
Bolsa de trabajo Grupo Lala, S.A.

Senior Automation Engineer – Backend & E2E (Pytest, BDD,

Sueldo no mostrado por la empresa

Acerca de la empresa Royal Holiday es una empresa líder en el sector de viajes y turismo, comprometida con la innovación y la excelencia en el servicio al cliente. Nuestro equipo está formado por pr ...

  • Prestaciones de ley
  • Prestaciones superiores a las de la ley
  • Plan de crecimiento personal y laboral
Royal Holiday
Álvaro Obregón, CDMX
Bolsa de trabajo Royal Holiday

DIRECTOR COMERCIAL

Sueldo no mostrado por la empresa

Acerca de la empresa **** AUTOCUGA S. A. DE C. V. es una empresa líder en el sector automotriz con más de 20 años de experiencia en el mercado. Nos enfocamos en la innovación y la excelencia en e ...

AUTOCUGA S.A. DE C.V.
Álvaro Obregón, CDMX

Gerente operativo

$45,000 - $50,000 Mensual

Importante empresa en el giro de alimentos y bebidas, esta en busca de: Gerente Operativo Requisitos: Edad: 30 años en adelante Preparatoria terminada o carrera técnica Requisitos: Experie ...

Empresa confidencial
Álvaro Obregón, CDMX

Auditoría

$50,000 - $60,000 Mensual

Director de Auditoria Sobre nosotros , Empresa líder en México y Colombia, especializados en el seguimiento de carteras de activos como cuentas por cobrar, créditos, arrendamientos y flujos ...

  • Prestaciones de ley
  • Prestaciones superiores a las de la ley
STAFF ESTRATEGICO, SA ...
Álvaro Obregón, CDMX
Bolsa de trabajo STAFF ESTRATEGICO, SA DE CV

Consigue un empleo

Al completar tu CV podrán verlo alrededor de 30 mil empresas.

create-account-srp
  • 1

Hace 1 día

Payroll Jr Manager

$50,000 - $51,200 Mensual

Nissan Mexicana en
Empresa verificada

Sobre el empleo

Categoría: Contabilidad - Finanzas
Subcategoría: Nómina
Educación mínima requerida: Universitario titulado

Detalles

Contratación:

Permanente

Horario:

Tiempo completo

Espacio de trabajo:

Híbrido

Descripción


The Payroll Manager manages the day-to-day operations at national level, providing support and transactional services to employees, HR Generalists and Managers across the region. This role is accountable for the service performance, control indicators, operational definitions, and models.


As a Leader, the Payroll Manager is a role model on behaviors, highly involved on its career development, providing constant guidance and feedback at a personal level. Active participation on Continuous Improvement and Service Evolution initiatives is required. Owner of all processes derived of a Payroll Process in Mexico (including and not limited to accounting, fiscal, legal, etc.)


Key Responsibilities:

  • Ensure payroll accuracy and compliance through internal controls, legal knowledge (IMSS, INFONAVIT, FONACOT, SAT, Social Security Law), and tax calculations.
  • Collaborate with payroll vendors, HR, IT, Tax, and Accounting teams to resolve payroll issues, implement changes, and manage payroll-related systems.
  • Address employee inquiries on payroll matters (taxes, overtime, bonuses) and provide expertise on complex payroll situations.
  • Optimize payroll processes by reducing costs, improving efficiency, and ensuring compliance with government regulations.
  • Oversee payroll-related financial aspects, including monthly closures, labor liabilities, and fiscal audits in partnership with external firms.
  • Lead and develop payroll team members, ensuring standardized practices and individual accountability.
  • Expert in the calculation and strong legal knowledge in IMSS, INFONAVIT, FONACOT, IDSE, SUA, SAT, Social Security Law for each state in Mexico (31 states), be updated in legal changes.
  • Ensure no mistakes in payroll process before government agencies and fix past errors of previous administrations to be align with government request.

Education: Bachelor degree in Economics, Administration, Accounting or related


Experience:

  • 8 to 10 years of experience in Payroll processes (end-to-end)
  • Expertise in Mexico´s payroll
  • 4-5 years of experience leading team – People Management Skills (8 Persons).
  • Relationship and stakeholder management skills.
  • Experience in core HR operations processes.


Computer skills: Payroll Software Knowledge (ERP, SAP, Kronos, People Soft & Workday)


Language:

English – Advanced

Portuguese - Desirable


Travel Required: Yes, to other locations (Cuernavaca, Toluca, CDMX and Aguascalientes)


Other Knowledge, Skills and Abilities:

  • Skilled in sheets and manipulation of data
  • Show strong program oversight project management capabilities and anticipate risks/issues.
  • Strong knowledge of general ledger to support accounting inquiries and resolve reconciling items related to payroll.
  • Ability to identify process improvements and escalate.
  • High Analytical and Problem-Solving skills. Able to develop & apply reporting tools, ad-hoc queries to drive root cause analysis and mitigation actions as required.
  • Ability to follow up on the department's cases and projects.
  • Ability to handle confidential and sensitive information with tact and discretion.
  • Ability to absorb and interpret complex information.


Competencies:

  • Results oriented, decision making, teamwork, customer service, networking, sense of urgency, proactive.
  • Excellent communication skills
  • Strong analytical and problem-solving skills.
  • Strong client support, resulting in a positive employee experience.
  • Proven ability to manage multiple priorities and deadlines, often competing.
  • Organized, dependable, flexible, and motivated.
  • Detail oriented.
  • Customer Service, Performance Measurement and Continuous Improvement orientated.
  • Ability to develop and foster strategic relationships, working collaboratively with internal and external stakeholders.
  • Self-starter with the ability to function with minimal supervision; ability to prioritize, and complete multiple assignments; ability to improve efficiency through process improvements and automation.

By applying for the advertised position, candidates acknowledge that Nissan Mexicana and its subsidiaries reserve the right to conduct a public conduct search due to the sensitive nature of the assets and information involved in the role. This includes, but is not limited to, proprietary information, financial data, and other assets requiring safeguarding. Nissan Mexicana and its subsidiaries assure confidentiality and compliance with all legal requirements regarding the use of such information. By applying for this position, you are consenting to this check.

Nissan (NMEX, NRFS, NRFM y ANZEN) realiza contrataciones con base al cumplimiento del perfil de puesto en la vacante, sin distinción, ni discriminación por género, identidad y/o expresión de género, orientación sexual, raza, color, idioma, religión, opinión política o de cualquier otra índole, origen nacional o social, posición económica, nacimiento o cualquier otra condición.

Nissan (NMEX, NRFS, NRFM and ANZEN) hires based on the fulfillment of the job profile in the vacancy, without distinction or discrimination based on gender, gender identity and/or expression, sexual orientation, race, color, language, religion, political or any other opinion, national or social origin, economic position, birth or any other condition.

Recuerda que ningún reclutador puede pedirte dinero a cambio de una entrevista o un puesto. Asimismo, evita realizar pagos o compartir información financiera con las empresas.

ID: 20304925

También puedes buscar

Rol De Servicio Al Cliente

Rol De Soporte Al Cliente

Ejecutivo De Servicios Al Cliente

VER MÁS

También puedes buscar

Rol De Servicio Al Cliente

Ejecutivo De Servicios Al Cliente

Oficial De Soporte De Servicio Al Cliente

Rol De Soporte Al Cliente

Ejecutivo De Servicio Al Cliente

Refina la ubicación de tu búsqueda

México

Ciudad de México, México

Santa Fe, Álvaro Obregón, Ciudad de México, México

Refina la ubicación de tu búsqueda

México

Santa Fe, Álvaro Obregón, Ciudad de México, México

Ciudad de México, México

Candidatos
Crea un CV
Inicia sesión
Preguntas frecuentes candidatos
ios
android
Empleos por clasificación
Vacantes por Estado
Vacantes por Ciudad
Vacantes por Categoría
Vacantes más buscadas
Vacantes por Contrato
Vacantes por Empresa
Buscar empleo en México y el mundo
Empresas
Busco talento / Publicar Anuncio
Ayuda para reclutadores
Preguntas frecuentes de reclutadores
OCC
Acerca de OCC
Blog
Trabaja en OCC
Ayuda

OCC D.R. © 1996-2025 Derechos reservados. Versión del sitio candy-serp@